Wikipedia

Rezultatele căutării

iulie 18, 2016

☆~Țigări și fumat~☆

☆Salutare tuturor!

☆PUȚIN DESPRE MINE☆<=>Acum 2 ani am cumpărat un pachet de țigări Wincester, nu sunt un fumător, toată viață mea ADUNAT, dacă am fumat maxim 10 pachete. Am decis să fumez 2-3 pe zi(până îl termin apoi mai fumez peste ani și ani), cu siguranță nu sunt dependent, mă pot controla cu usurință.

☆DESPRE POSTARE<=>Am decis să expun aici câteva păreri cu mici calcule, sa explic cât pot, despre nocivitatea atât (1)metaforic morală, cât și(2)sanitară și nu în ultimul rând, (3)economică.

☆MICĂ LEGENDĂ☆<=>Dacă cineva are curiozitatea să știe la ce mă refer, și mai important, de ce folosesc eu  des această expresie "metaforic",  este datorita faptului că explicația subiectului în cauză exprimat prin acest cuvânt, este de ordin ba filozofic, ori spiritual, cert este că poate fi un lucru profund, de multe ori greu de explicat și de multe ori complex.

☆LA SUBIECT☆<=>Să încep cu începutul, de fapt stai... cam greu de găsit un început..{dat fiind că de mai bine de 7000 de ani omul prin acest viciu' se torturează înconștient, uneori chiar culmea, conștient și totuși involuntar... voi expune așadar, la subiect, toate cele 3 exprimări subliniate mai sus.

1. Din punct de vedere metaforic, moral, spiritual etc... fumatul este practic un mod prin care un viciu pune stăpânire pe anumite persoane, ceea ce în majoritatea culturilor religioase poate să fie asociat cu usurință cu RĂUL. Mai exact, dacă ar fii să îmbinăm fizicul cu spiritualul, o posibilă asimilare ar fii că fumul este INFERNAL.

2. La capitolul acesta, eu cunosc doar baza(și îmi este mai mult decât suficient) dar pentru cine are curiozitatea să afle de ce fumatul este extrem de nociv, poate căuta cel puțin una din sutele/miile de cărți scrise pe acest domeniu. Practic de la cianură, substante cancerigene, ele pot dăuna grav și rapid inima, plămânii, etc.... cel mai împortant lucru de știut aici, este că "FUMUL DĂUNEAZĂ GRAV SĂNĂTĂȚII!".

3. Din punct de vedere economic, dacă stăm și calculăm la baremul mediu de fumători, care fumează între 1 și 5 pachete pe zi, eu o să pun 2 pachete și vedem cât ne iese. Păi hai să încep cu începutul, din câte îmi aduc aminte, pachetul de WIncester a costat 13.5 lei, 20 țigări. Calculat la 2 pachete pe zi avem 27 lei. 27 leix20 zile(sunt modest)=540 lei pe lună(pentru că sunt modest). Ca să fac un calcul și mai aprofundat, 540 lei(pe lună)x12(cât are un an)= 6480 lei(pe an) calculat în salarii(minime pe economie adică 900 lei)=7,2 luni de muncă(FUMATE!)

P.S.: 13.5(prețul pachetului):20(țigări)=0.67 bani(mai exact 0.675) adică o țigară aproape cât o pâine de scumpă!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu