Wikipedia

Rezultatele căutării

decembrie 16, 2020

Cenaclul Flacăra-Cea mai mare miscare culturala din Europa

 ~Salutare!

~Astăzi am vrut neaapărat să scriu acest articol-tribut din maximă apreciere dar în același timp dezgust. 

~În primul rând vreau să spun cum au început aceste 2 senzații "gusturi" să mă convingă să scriu iar, respectiv acest articol.

~Acum mulți ani, am avut marele noroc să intru în posesia unor albume(12 la număr) ale acestui grup muzical.

~Pe atunci nu i-am dat foarte mare importanță dar de când am reînceput să le ascult, sunt pur și simplu șocat.

~De ce șocat? Simplu, pentru că aceste piese fie ele poezii, colinde sau piese muzicale, sunt pur și simplu incredibil de plăcute.

~Cenaclul Flacăra a luat naștere în anii 70 cu ideea de a aduce în spiritul românesc căldură. 

~Se pare că nu doar căldură a adus, multe publicații chiar și internaționale au spus că a fost cea mai mare mișcare culturală din Europa de după războaie. 

~A fost interzis de partidul comunist prin 1985 în urma unei întâmplări la un concert din Ploiești, unii spunând că a fost premeditat de către anumite personaje, alții spun pur și simplu datorită unei furtuni ce s-a abătut și oamenii făcând o busculadă imensă, au ajuns să fie și morți la acel concert(un caz "Colectiv" mai mic); personal cred prima variantă. 

~Întrebarea mea este, de la aceste piese formidabile dirijate și de către marele poet Adrian Păunescu, până la manelizarea sau pe de altă parte snobizarea României, cum de s-a ajuns aici?!

~Este incredibil ce degradare s-a creeat imediat după 1989. De la cultura fantastică și aducerea a zeci/sute de mii de persoane la concerte, cum poate doar Beatles +putin cantareti americani; la ce avem astăzi.. La manelizarea acestui popor și depravarea lui:).

~Astăzi dacă cineva îndrăznește să vorbească despre moralitate, mândrie națională, origini, etc.. Este considerat populist, PSD-ist, dacopat etc.. 

~Sunt departe de a fi părtinitor cu vreun partid politic, dimpotrivă, și totuși trebuie spus că acestă "democrație" este doar o iluzie. Este doar un mod al sistemului de a pompa ce am scris mai sus:).

~O piesă:): 
Adriana Margalina - Colind pentru Mos Craciun







0 comentarii:

Trimiteți un comentariu